united-kingdom.png
netherlands.png

OUR MEMBERS

InstitueOfIdeas_Logo+Line.png

Geïntegreerde ideeën?

Geïntegreerde ideeën zijn ‘de rode draad’: datgene dat alles verbindt. Oftewel: dat eenvoudige, grootse idee dat doorvertaald kan worden in alle denkbare middelen en kanalen. Een geïntegreerd idee heeft de meeste kans van impact maken en daardoor een blijvende indruk achterlaten. En dat leidt tot bijvoorbeeld betere merkbekendheid, meer marktaandeel of een flinke sales boost. 

 

Geïntegreerde campagnes ontwikkelen betekent niet zomaar overal dezelfde visual opplakken. Of honderd keer een boodschap herhalen. Geïntegreerde campagnes maken slim gebruik van een middel, zijn aan te passen qua content op het kanaal. Maar bovenal houden ze vast aan die rode draad, zodat je boodschap overal blijft bestaan.

 

Nieuw? Zeker niet. Er zijn honderden voorbeelden waarbij een idee op een geïntegreerde manier tot leven is gebracht; van Nike’s ‘Just Do It’ – dat op ontelbare manieren is verfijnd door branding, verpakking, sponsoring, evenementen en ontelbare items meer – tot Mercedes-Benz ‘The Best or Nothing’ – een idee waar elk stuk creatief werk wordt beoordeeld. Net als elk voertuig dat het bedrijf produceert.

Nieuw zijn geïntegreerde ideeën dus zeker niet. Maar wel essentieel in ons vak. Daarom gaan we er elke keer voor. Voor elk product, elke dienst en elke klant. 

 

Integratie met impact

Potentiële klanten worden vandaag de dag overweldigd met een hoeveelheid keuzes – online, thuis en in de winkel. Dus waarom nu specifiek voor jouw merk, product of dienst kiezen?

 

Simpel: creëer een groots idee, integreer het met je marketing- en communicatieboodschap en maak jouw merk top-of-mind. Zeker weten dat het de keuze van je toekomstige klant simpeler gaat maken. Hoe meer jouw klant in contact komt met dat grootse idee (op het juiste moment), hoe meer ze (onbewust) gaan voelen voor jouw merk, product of service en hoe sneller ze de juiste keuze maken. Done deal!

The 5 C's of INTEGRATION

Clarity

Wees eerst duidelijk, dan slim. Dus niet je doelgroep overladen met info waar ze niet op zitten te wachten. Verspil geen tijd van hen en jezelf. Focus op een USP, op één boodschap en een call to action en integreer dat – als groots idee – in alles wat je doet. Overal.

 

Consistency

Pas je grote idee toe op alles wat je doet en wees geduldig én consistent - geef het de tijd om te groeien in het onderbewustzijn van je doelgroep. Want er zijn geen snelle oplossingen die waarde toevoegen op de lange termijn.  


Creativity

Het enige onderscheidende in de markt is creativiteit. Het is het bewezen verschil tussen succes en de ondergang van bedrijven en merken. Vertrouw op je instinct. En als een idee in eerste instantie eng lijkt? Grote kans dat je doelgroep het gaat opvallen. Raak geschoten dus.

Change

Een van de moeilijkste taken is om de gewoonten van de consument te veranderen. We zijn immers allemaal bewust en onbewust loyaal aan merken. Echte verandering komt dan ook alleen door ‘verstoring’. Doe je dingen omdat ‘ze zo moeten’? Of omdat 'iedereen het zo doet’? Stap daar van af. Change the conversation, verras mensen en verbind ze op een slimme manier aan je merk. 
 

 

Content

Inhoud is een belangrijke motor voor een succesvolle campagne. Maak het relevant, raak emoties en lever een overtuigende reden op elk moment in de customer journey. Wedden dat het succes oplevert?